top of page
-
BetalningsalternativBETALNINGSALTERNATIV Faktura som PDF - 0 kr Företag kan handla mot pdf-faktura med betalningstid 10 dagar. Det betyder att fakturan utan kostnad sänds via e-post som bifogad pdf-fil till den mailadress du har angivit på din order. Betalning skall ske till vårt bankgiro enligt faktura underlag Vid utländsk överföring där IBAN / BIC används debiteras 50 kronor extra samt administrationsavgift. Vid försenad betalning utgår en lagstadgad påminnelseavgift alt. förseningsavgift samt även lagstadgad dröjsmålsränta. Betalningstid på påminnelseavgift / förseningsavgift är alltid 10 dagar.
-
FörskottsbetalningFörskottsbetalning - 0 kr Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro enligt kontant faktura. Glöm inte att ange ditt order nummer. Vid utländsk överföring där IBAN / BIC används debiteras 50 kronor extra samt administrationsavgift. När betalningen är mottagen skickas produkterna från oss.
-
LeveransLeverans Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar. Beställningsvaror kan ta upp till 4-6 veckor. Vi försöker skicka din beställning samma dag eller dagen efter, beroende på när på dagen din beställning inkommer med reservation för högsäsong och semestertider. Transporttid hos speditör kan tillkomma, beroende på vart i landet du finns. Beställningsvaror och mattprodukter som skall måtttillverkas eller monteras levereras enl. särskilt leveransbesked. Besked om särskild leveranstid anges normalt under resp. produkt samt i kassan. Beställningsvara gäller 1-4 veckor leveranstid. (efter ök)..
-
TransportsättTRANSPORTSÄTT Beställningar till företag skickas normalt med DHL Paket, Posten Företagspaket (DPD 16.00) eller med Schenker. Avvikelser kan förekomma, beroende på storlek på gods eller mottagaradress. Det innebär att speditören försöker leverera paketet under vardagar dagtid. Om du inte finns tillgänglig på adressen under dagtid, vänligen meddela oss detta under "Meddelande till betalningsmottagaren" i kassan. Då skickar vi antingen med DHL Servicepoint eller Posten MyPack eller Schenker, så att du kan hämta ut ditt paket på närmaste utlämningsställe. Är du som beställare privatperson, försöker vi i första hand automatiskt skicka ditt paket med DHL Servicepoint eller Posten MyPack eller Schenker, vilket innebär att du hämtar ut ditt paket på närmare utlämningsställe. Avvikelser kan förekomma, beroende på storlek på gods eller mottagaradress.
-
FraktkostnadFRAKTKOSTNAD Aktuella fraktkostnad visas i kassan.(webshop) Önskar du extra tjänster utöver det fraktsätt som ingår, debiteras detta separat enl. faktiskt prislista. Önskar du exakt prisuppgift på detta innan beställning, vänligen kontakta kundtjänst. På leveranser utanför Sverige tillkommer fraktkostnad som betalas i förskottt. Vänligen kontakta oss för pris.
-
GarantiGARANTI Vi har minst 1 års garanti på produkterna. På t.ex. MouseTrapper och RollerMouse är det dock 2 års garanti och på Back App stolen är det 5 års garanti. Det står specificerat på varje enskild produkt, om garantitiden är längre än 1 år. Ingen garanti på Tillbehör, Förbrukningsvaror, Hygienprodukter mm.
-
PriserPRISER Priserna på vår hemsida är angivna exkl. moms. I kassan anges priset både exkl. och inkl. moms.
-
100% NÖJD-KUND-GARANTI100% NÖJD-KUND-GARANTI Kontors ergonomi.se / erbjuder 100% nöjd-kund-garanti för företagskunder. Det innebär bland annat att vi noggrant har valt ut våra produkter och kvalitets testat dem. För dig som kund erbjuder vi dig att byta ut en vara som du inte är nöjd med mot en annan som passar bättre. Observera att detta gäller på lager varor och att varan inkl. emballaget är i gott skick. Varor som inte omfattas är t.ex. mattor, Beställnings varor mm.
-
Reklamation RMAREKLAMATION Reklamation av skadad produkt / emballage skall anmälas till speditör direkt när godset mottagits. Reklamationer och returer skall alltid godkännas i förväg av Kontors ergonomi / . Kontakta kundtjänst för mer information. Vid eventuell retur skall detta alltid ske i oskadad originalförpackning, med retursedel bifogad. Returer sker på egen bekostnad. Originalförpackningen får aldrig användas som post/fraktemballage. Returvaror med brutet emballage, skadad produkt, påklistrade etiketter/ prislappar, larmade produkter eller andra anledningar som kan påverka vidare försäljning, kasseras utan förvarning eller information i övrigt. Varor som ej krediteras av Kontors ergonomi / returneras ej. Vi accepterar inga returer på produkter med ett "bäst före datum" som har mindre tid kvar än 9 månader. Återköp ska rapporteras senast 8 dagar efter inköp. Endast returer över 500 SEK per produkt hanteras. RMA blir inte automatiskt godkänt för kreditering. RMA nummer är giltigt i 14 dagar efter utfärdande. Vid retur efter denna tid förbehåller sig Kontors ergonomi / rätten att avvisa försändelsen. Kontors ergonomi / Kee4office tar ej något ansvar för returer utan avtal. Returer utan avtal kommer ej att krediteras och produkterna kommer att kasseras utan förvarning. För snabb hantering av returärendet ber vi er att alltid bifoga kopia på följesedel. Om ingen följesedel kan bifogas - uppge våra artikelnummer. På returer utgår alltid ett returavdrag på 25% av varans pris, dock minst 200kr per RMA nr. Detta gäller ej defekta varor eller fel gjorda av Kontors ergonomi . Vid retur åsamkad av Kontors ergonomi / Kee4office skall DHL användas. Om annan speditör används, debiteras denna fraktkostnad er. Undantag från returrätten utgör alla typer av specialbeställda produkter som inte ingår i vårt ordinarie lagersortiment samt produkter som utgått ur vårt och/eller OEM's sortiment. OBS! Inga returer under 1000 kr hanteras.
-
KUNDENS ANSVARKUNDENS ANSVAR Du som kund garanterar att de uppgifter du lämnat för leverans- och fakturaadress är korrekta och sanningsenliga. Likaså även andra uppgifter så som momsnummer etc. Om Kontors ergonomi / drabbas av merkostnader i samband med transport (t.ex. leveranshinder, ny utkörning, ändring av transportuppdrag etc.) pga felaktigt lämnade uppgifter debiteras den faktiska extra fraktkostnaden. Vid felaktig fakturaadress eller andra faktureringsuppgifter, som måste omfaktureras, utgår en omfaktureringsavgift på 150 kr per faktura och faktureringstillfälle. Eventuella extra omkostnader för betalning av faktura, t.ex. post- eller bankgiroavi, bekostas av kund. Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift / förseningsavgift samt lagstadgad dröjsmålsränta på för närvarande 10%. Ev. avgifter i samband med försenad betalning skall betalas inom 10 dagar.
-
ÖVRIGA VILLKORÖVRIGA VILLKOR Beställningar på specialanpassade produkter; samtliga mattor, trycksaker, kryddor, choklad,mm eller andra icke lagerförda varor, s.k. "beställningsvaror" gäller inte öppet köp eller ångerrätt, så snart arbetet med kundanpassningen har påbörjats eller produkten är skickad.
-
Företag/OrganisationerFöretag/Organisationer För företag, verksamheter, föreningar och organisationer skall retur alltid ske i oskadad originalförpackning, med retursedel bifogad. Originalförpackningen får aldrig användas som post/fraktemballage. Retur varor med brutet emballage, skadad produkt, påklistrade etiketter/ prislappar/ tejp, smuts etc, larmade produkter eller andra anledningar som kan påverka vidare försäljning kasseras utan förvarning eller information i övrigt. Varor som ej krediteras returneras ej till avsändaren. Eventuella krediteringar sker alltid till det lägsta av dagspris och fakturerat pris. Returer blir inte automatiskt godkänt för kreditering. RMA-nummer är giltigt i 14 dagar efter utfärdande. När vi har mottagit din retur tillämpar vi ett så kallat värdeminskningsavdrag. My Product WE avgör från fall till fall hur stort värdeminskningsavdrag som sker, beroende på vilket skick varan är i. Köpevillkoren gäller vid beställning via vår hemsida.
-
Utgående produktUtgående produkt Vi reserverar oss mot vara som utgår ur vårt sortiment och ersatts med annan likvärdig vara. Leverantören meddelar kunden detta omgående via mail och börjar gälla 1 månad efter not. Vid gällande avtal gäller även detta. Dock gäller garantin på redan köpt produkt.
bottom of page